tuan tanah -_-

My photo
Laugh at the confusion,Smile through the tears,and keep reminding Yourself that everything happens for a reason :')

Saturday, October 8, 2011

1001 senyuman =)

ASSALAMUALAIKUM,,,,,,,,

ouhkayy semuaa..say cheeesseeeee ! xD
klau nk bce blog ni kene senyum lebar2 dluu..klau xjgn bace..ha!senyum!*syok sendiri..haha
apasal aku nk cotcetcotcet pasal senyuman?haha!ntah..tibe2 je..xde bnda nk citer..nk citer pasal aku?nanty2 laa..haha!
ouhkayy..ape yg ade dgn senyuman??mcm2 ade weyh...senyuman ni ade byk jenis..jom kiter kaji satu persatu..*angkat2 kening..haha!
korunk pnah dgr x satu phrase ni yg menyatakan SENYUMAN ITU ADALAH UBAT YANG PALING MUJARAB UTUK MERAWAT DUKAAN..ahak!seriously?well..aku pnah cube jugak..sometimes menjadi sometimes not..haha!knape erk senyuman tu ubt yg pling mujarab?aku pun xtau..mungkin mase kiter senyum,hormon kegembiraan menjelma kot..haha!*maaf..xpandai science..huihui
aku suke tgk atok2 n nenek2 senyum....walaweyh!kekurangan gigi kt dieorunk membuat mereka nmpak comel apabila senyumm..kakakakakka!*bukan mengeji ok..
tgk2 baby2 senyum pun best jugak!lagy comel..n tgk orunk yg kiter SAYANG senyum..lagy laaaa rase bahagia giler..lalalalaalala!haha!
haaa..ade jugak..orunk yg memberi senyuman PALSU..kakaka!*terasa seyhh..
byk reason jugak nape seseorang uh bg senyuman PALSU..mungkin dier nk sorok kesedihan,mungkin dier nk amek hati orunk..kang klau xsenyum..free2 kene mkn kaki..haha!xpun sebab dier xde reason nk senyum..tbe2 dier senyum..haha!diri sendiri la yg kene menilainya..*muhasabah diri..
haha!ade jugak orunk yg bagi senyuman sinis..alaa..yg slalu kiter tgk kt drama2 melayu uh..orunk jahat klau hina orunk miskin..pas uh bg senyuman yg sinis uh..deyyyh!aku rase nk ketuk je kpala plakon2 tersebut..kikikikiki!
haaa..korunk pernah tersenyum sorunk2 x??kakaka!aku pernah..bukan pernah je..tp selalu..haha!*saya normal
kdg2 kalau aku tgk muke aku kt mirror pun..aku leh senyum sorunk2..sebelum aku tidor pun..aku bleh tersenyum..bgun tidur pun kdg2 aku tersenyum sorunk2..ape masalah doe?HAHA!
btw,aku pling sakit hati..biler aku da senyumm kt orunk...fuuhhh..dier wat muke mcm nk kene sepak...pergghh!hey,deyyhh!mapley!oorunk da senyum uh,senyum la blek..aku sepak laju2 kang..berterabur gigi!haha!
korunk pernah tgk animals senyum x?aku xpernah doee..tp ade ke animals yg reti senyum??*pk ja pk jap
ha!ade2!bestfren aku!monyet,beruk,cimpanzi,babun n swaktu dgnnya..hahahahahha!*fine,xlawak..
k laa..da byk bnda aku bebel pasal senyuman nie..haha!yg penting idup kalu xde cabaran,x thrill la..kene kuatkan semangat..down,moody,sad..itu normal..kiter smuakan hanya manusia biase yg menumpang di bumi ciptaan Allah Yang Maha Agung..
Allah bg kiter cabaran or ujian,sebab Allah Maha Mengetahui kemampuan hamba-Nya yang kerdil ini.. :) Allah sayang dkt hamba-Nya...cume kiter je yg sering terlupa dan alpa..
Ya Allah..ampunilah dosa dosa hamba-Mu ini..sesungguhnya..Kau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..amin.. ='(

ouhkaayyy...sebagai penutup!terima lah lagu dari sayaa!senyum!*korunk imagine yg suara aku mcm SELENA GOMEZ..xpun..DEMI LOVATO..kakakaka!

kacak luar kacak dalam,
kacak dengar sini,
kalau saya senyum,
awak mesti senyum sekali,
kalau kita senyum,
semua orang berjangkit,
bila semua orang senyum,
dunia tiada penyakit... xD
SENYUM TAK PERLU KATA APA APA...
SENYUM ! !  ! !

No comments: