tuan tanah -_-

My photo
Laugh at the confusion,Smile through the tears,and keep reminding Yourself that everything happens for a reason :')

Thursday, October 6, 2011

mim alif kaf nun nun.. xD

Assalamualaikum...

Ouhkayy..semua..listen2!arini..kiter akn ckp...pasal...
M.A.K.A.N.A.N !
haha!xpayah nk caps sangat la enn..haha!biar laa..sape yg xsuka makan..tolong kembangkan hidung!
haha!tipu la tu...smua makhluk kt dunia ni suka mkan..giler kau xmkan..mcm mane nk idup ouh..makanan merupakan slah satu kperluan asas dlm idup selaen drpd tmpat tggl dan pakaian..ceewaa!mentang2 la ekonomi asas dapat A...haha!*perlu ke bagitau..haha!
ouhkay,aku nk ckp pasal mknan kegemaran aku n experiences aku dgn mknan nie..haha!ape?xnk tau?xnk tau sudaa..sape suh bce blog akuu..sendiri mau ingat laa..haha!*kerek sungguh
slah satu mkann yg paling sungguh amat aku gemar is chicken soup..atau in bm SUP AYAM !
aku suka giler sup ayam buatan puan normala bt hassan,iaitu mak kesayangan aku..serious weyh..sedap giler baban wa ckp sama lu..x caye?jemput dtg umaa..nanty aku bg rase..tu pun klau ade rezki laa..kakaka!
aku klau ngn mknan berkuah such as soup ke gulai ke asam pedas ke masak lemak cli padi ke..aku akn pastikan nasi aku tu berenang dlm lautan kuah2 tersebut..aku suka tgk nasi aku berenang dlm kuah2 tu especially ngn sup ayam..perghh!time tu..aku rse bahagia giler laa..happpy giler aku mkn..xpndang kiri kanan..fokus fokus!
pernah sekali tuu..aku nanges sbb sup ayam...nk tau cter dier..xnk?ada aku kesah?haha!*kejam2..
al-kisahnya..one day uh my mum masak sup ayam..mmg happy la aku ari uh..after mandi..aku mmg target nk mkn sup ayam uh..nikmati betul2..bg nasik2 aku berenang en..aku g amek pggan..tauk nasik..then g la kt periuk yg ade sup ayam uh..time uh muke aku bernafsu gilerr..kakaka!aku bukak je penutup periuk uh.....hati aku mcm retak seribu sejuta sebillion n mcm se2 lagy laa..kuah uh da tggl ckit je..serious ckit...x mampu nk wat nasik aku berenang..aku kecewa..deritaa..*drama drama
lalu setitik demi setitik air mata aku yg mahal ni jatuh ke lantaii..xsanggup rasenya aku hadapi smua nie..ohhhh tidakkk...kenapa?mengapa smua ini terjadi?oh.....*ala2 drama melayu
selera aku da hilang da time uh..naseb baek la my sbff tersayng pujuk tau..wlaupun dier gelak biler dgr citer aku tuu..xpe2..haha!
ouh ye..klau mknan yg berkuah niee..aku xsuka kari..serious..tapi aku tetap mkn jugak laa..cume kureng je..aku xsuke yg biji2 itam uh..eiiii!mnyamph i tauu!mengganggu!mak aku ckp klau xde bijik2 uh bukan kari namanya..eiii!xsuke xsuke xsuke... : |
lagy satu..bukan aku ni nk bajet diva ke divok ke ouh pape je laa..aku pling xsuka mkn kt kdai MAMAK..*minta maaf ye abg2 mamak...jgn mare..kakaaka!
aku xtau nape..sejak azali..aku mmg xsuke..aku..mcm..ntah..aku tgk care dierorunk masak..ngn tgn dierorunk yg berpeluh2 uh tebar2 roti canai....deyyhhhh!*tepuk dahi
aku mkn roti canai..cume aku xkn mkn kt kdai..aku akn order kt ayah aku..n mkn kt umaa..xpun bli yg instant punyer jee...cicah ngn susu pekat...marvelous!
aku klau nk mkn kt luar aku prefer mkn kt restoran..gerai2 ke warung ke.aku mkn jugak..cume kureng..haha!ngada2 kn aku?xpelaa..bukan aku sorunk je cmni..ramai lagi de...cume malu2 ayam je nk ngaku..huh!hahaha!*ayam reti malu ke??
ape2pun..kiter seharusnya,sebagai manusia kene la bersyukur dgn ape yg ade..cube bygkan manusia2 kt negara miskin such as somalia..dieorunk da dapt seteguk air pun da rase bersyukur..ni kan pula klau dpat mkn mcd ke kfc ke..mesty dieorunk excited en..so,izaty..lpas ni tolong jgn membazir..mkn sampai habis..bak kate raja farah dlm iklan beras.."sebutir beras,ibarat setitik peluh petani..hargailah beras kitaa.."kakaakkaka!*tibe2..
ouhkay..sampai disini sje saya cotcetcotcet..nanty kiter smbung laa..daaaaaa !

"WE ARE WHAT WE EAT" XD

No comments: