tuan tanah -_-

My photo
Laugh at the confusion,Smile through the tears,and keep reminding Yourself that everything happens for a reason :')

Tuesday, December 6, 2011

school ;')

Assalamualaikum..

FINALLY!AKHIRNYA!AKU DA MENAMATKAN ZAMAN PERSEKOLAHAN AKU!Alhamdulilah... ;)
k...nampak x kegembiraan aku tu?haha!tapii..dlm happy2 tu..sedih pun ade jugakk.. :'(
kawan2..cikgu2..haishh..sedih sedih..
now..aku da melangkah ke satu alam yang baruu..pemandangan yg sangat luass....byk pengalaman yg akn aku dapat nnty..hope smuanya okay2 belaka..amin... ;)
b4 that..for this entry..aku nk citer mase2 mule2..aku bergelar seorang 'PELAJAR@STUDENT'..

ENAM TAHUN.... :)
~alaa tomey tomey..haha!first day masuk skolaa..ape aku tau mase uh..mase tu aku xpkai tudung..rambut ikat mcm ekor kudaa...haha!padahal..dlu aku tomboy kot..skunk nie je aku da keayuan ckit..haha!aku xbpe ingat sangat laa time nie..yg aku tau aku pernah jatuh mase mkn kuih..pergghh!sbelah aku da lelaki..free2 dpt tgk kain aku lucut..damn!xpi xpe..kecik agy kan.ape tau..naseb baek makcik yg masak kuih tolong..btw,aku xnanges okayy..aku kuat!haha!mase tadika aku pernah wat persembahan nyanyi..aku pkai gaun..comel..haha!then aku disuruh utk bce ikrar b4 persembahan tu start..haha!kau tgkk..tadika pun ade ikrar k..aku x ingat sgt ikrar dier  mcm mane..haha!then..mase akhir tahun..kan tadika ade maek pic pkai jubah konon2 da graduate..haha!time tuu..bole pulak aku kne demam campak..fuuhh!naseb baek ckgu tu baek..bile aku da sehat ckit,dgn muka yg penuh bintik2 uh aku amek gmbar..tadika aku blakang uma je..senang aku pegi dan balek..haha!

TUJUH TAHUN :)
~aku skola kt sk desa baiduri..aku dulu..sumpah xpandai..haha!klas hujung2..*malu malu..
seriously..time nie..aku xamek kesah langsung pasal pelajaran..aku tau aku nk pegi skola jumpe kwan2..maen2..makan..btw!bihun sup kt kantin sumpah sedap!da lame xrase..hurmmm..
aku pernah kene berdiri atas kerusi sebab xsiap kerja sekolah..hebatkan?*ahak3!
and time nie..aku da pandai meniru...bijak kan?*haha!
time nie jugak parent aku da antar aku g skola agama..so after balek skola petang..aku g skola agama pulak..busy2..haha!aku ingat agy!aku naek van sekolah acik aisyah!best..aku rapat ngn ank dier..nasha..but skunk aku da lost contact da...berabad da aku x jumpe dier since dier pindah tahun 2003 xcilap aku..ape la kabar dier skunk..harap2 sehat.. :)

LAPAN TAHUN ;)
~dalam xpandai2 aku nie..ntah mcm mane aku darjah dua aku masuk klas pandai..xdela pandai sangat..dlm ketiga yg terpandai..haha!aku da de bestfren time tuu.name dier pun izaty..nur izati yahya..hurmm..aku xtau ape citer dier skunk..kiteorunk da lost contact.. :'(
kiteorunk da mcm kembar..ke sana ke sini sentiase bersamaa.. ;')
and..aku ingat agy dier de lukis gmbar aku ngn dier..haisshh..miss u kawan..mane la awak skunk nie... :'(

SEMBILAN TAHUN :)
~darjah tiga?urmm..ape jadi kat aku erk?aku xingat sangat laa..ouh yeah!dlu aku pkai pinafore g skola..aku xpakai tdung agy..aku start pakai mase darjah limaa..haha!ppinafore kan kene pkai tie..aku xpkai..pas uh kene pggil kt tapak perhimpunan..then...zaaassss!satu sebatan di tangan..tapii..aku x nanges..aku masuk barisan balek..pas uh gelak2..*padahal nk cover malu..

SEPULUH TAHUN :)
~time nie pun..aku xbpe ingat sangat...haha!aku g skola naek basikal ngn kwn2 aku..basikal yg de bakul kt depan uh..aku ingat agy..basikal kuning oren,,de gambar apii gituu..haha!skola aku kt blakang uma jugakk..dekat je..ikut pintu belakang..masuk pintu belakang uh kene lalu satu jambatan,bwah tu ade air..kdg2 lompat2 atas jambatan uh..haha!rindunyaa..da lame x jejak kt ctuu..haha!

SEBELAS TAHUN :)
~aku da start pkai tudung.. :)..akak aku yg prepare kan aku..yg lipat2 kan tudung akuu..mase tu manela aku tau nk handle2 tdung nie..haha!aku xlame skola kt skdb mase drjah lima sbab aku pindah..pergghh!mase first tau aku nk kene pindah uh..aku xnk ikot doe..byk kot kwan2 aku kt ctuu..kak mas,akma,ain,diana,abriza,hajar..sayang giler..tapi..nk wat cmne..kene ikut jugak laa..haha!xjauh pun aku pindah..dlm 5km je dr rumah aku yg asal..haha!mase mula2 uh aku rajin jugak laa g balek g balek kt desa baiduri naek basikal sorunk2..kdg2 kwn2 aku dtg sendiri ramai2 jln kaki g uma kai..rindu korunk.. :')
tapii..skunk kiteorunk da lost contact..haiishh..smua da lost contact..sedih2...
dlm bulan 3 mcm tu..aku pindah ke skola SK BANDAR TUN HUSSEIN ONN 2..aku masuk klas 5marikh..aku ingat agy..first cikgu yg sambut aku..USTAZ ZABIDI..dier pkai baju melayu warna hijau..sejuk je tgk muke deier..xtau nape..dier yg tunjukkan tempat aku..dan sbb dier jugakk..aku pandai agama..haha!terima kasih  ustaz ;)

DUA BELAS TAHUN
~aku UPSR time niee..haha!aku klas 6marikh..aku rapat dgn nazurin n lina..lina aku still rapat smpai skunk..but nazurin..da kureng..xtau napee..padahal kiteorunk kamcing kot dlu...pas abes upsr..aku nkwn2 aku ikut g lawatan sekolah ke bukit merah..ella pun ade!haha!aku satu  blik ngn lin,nazurin,ella n zamira..n time lawatan nie..aku boleh lupe nk bwk duit...cendollll..naseb baek kwn2 aku baek hati.dieorunk blanja aku..yohanies la byk blanja aku..then balek aku ganti balek duit dier..haha!n upsr..aku dapat 2A 3B..haha!A ape?haruslah BM..haha!aku kan anak jati melayu!haha!

ouhkayyy..skola mnegah puulak..nnty aku citer kay..pjg sangat entry nie..haha!ape jadi kt skola td..sok aku citer kay..bye bye !

SALAM SATU MALAYSIA ! XD

No comments: