tuan tanah -_-

My photo
Laugh at the confusion,Smile through the tears,and keep reminding Yourself that everything happens for a reason :')

Friday, January 20, 2012

berhenti kerjA sudehh :')))

Assalamualaikum !

hyeee!lame da aku tak update blog,rindu kamuu la.okayy,new storyy pasal aku is,aku da bekerja.haha.aku kerja kat petronas as a cahshier kay.mase interview dier suh bwk sijil smua,padahal keje kat petronas je pungg.haha.first day keje,seriously bosan dan penat tahap tenuk nk beranak.serious weyhh,,badan aku time tuhh sakit sangatt.mcm kene santau ko taauu.mase tidur pun kaki menggeletar.mcm kene parkinson.haha.ikutkan nafsu kuda aku ni,nak je aku berhenti.but bile aku pk balek,takpela..kau bole!kuatkan semngat izaty,,cuba lagyy.cuba!cuba!cuba!haha.nmpak tak aku semangat??haha!
dlm keadaan sakit2 uh aku gagahkan juga bgun pagy2,jalan kaki sorunk2 pagi2 buta uh g petronas.*menagih simpati*haha.
gelap doee..cuak aku.takut free2 kene kejar ngn hanjingg.haha.susa plak aku nak samak nnty.haha.keesokan harinya,bdn2 aku still sakit2 lagyy.tapi aku gagahkan diri jugaakk.nk citer pengalaman aku kat ctuh..fuhh~!
aku MENYAMPAH giler dgn sesetengah perangai manusia yg konon BAJET KAYA  la sangat kann.HEY!MUKA KORUNK SMUA MCM NAK MINTAK PENYEPAK AKU TAU TAK?!`*mara ni mara ni mara*
bese la klau budak baruu buat claap.byk bnda aku nk blaja lagy,xkn la dlm satu hari uh smua bnda aku kna belajarr..kat skola pun blaja one by one kan?kau nk kecohh apahal derr?naseb baek la kau tua dari akkuu,aku ade la ckit rase hormat,klau tak,aku campak duit kau.hey,aku tak hadap la ngn duit kau uh.ape?ingat keje uh senang ke?staakat tgk je ble la ckp,cube kau keje situ.baru kau tau penat ke tak nak layan sesetengah perangai manusia yang tak reti langsung ERTI SABARRR :')
haa..hamek kau.biler aku da mara mcm ni la jadinyaa.haha.da lame aku pendam ni.yela.aku bukannya ape doe.sumpah aku menyampah giler dgn sesetengah orunk kaye ni.tau la kaya,tapi buda bahasa 0 buat ape pakcik n makcik oitt?
bajekt kau pkai kereta mewah,aku heran la?-__________-
aku ade kereta lembu bersayap la kat uma nie.tak payah susa nk kluar duit g isi minyak pagy2.blueeeekkkk ;pppp
actually,mase aku mula2 kerja,target aku duit gaji aku nk beli fon baruu.but stelah dipikirkan balik.niat aku uh aku batalkan.aku kerja sbb nk carik pengalaman.yelaa,aku tak pernah keje.so,aku nak merasa la susa payah ye kerja ni.n aku ade cita2 nk jdy kaunselor.ecececeh.so,tmpat tu la yg sesuai utk aku knal personaliti manusia yg ade.hahahaha.n arini,aku daberhenti da.yeeaayyyy!lega pun ade but sedih pun ade,coz aku baru knal ngn akak siti n sara,dieorunk la byk beri tunjuk ajar kat aku time aku mule2 kerja,wlaupun kejaapp.tanx ye :')
pagy tady dgn semangatnya aku trus straight jumpe bos
aku:bos,urmm..arini last saya kerja.sbb ade hal lain.so,saya ingat b4 saya berhenti,saya nk buat sesuatu yg boleh saya ingat la lpas ni.saya ingat saya nk cuci toilet ?*muke semangat ni*
bos:suka hati kamu la..
aku:-________-"  *bos aku ni sumpah xde prasaaan,lempang kang!*haha*!
then dlm 15 min after dier kmas2 ape yg patot..dier tnye aku betol ke nak cuci toilet,aku kate YA!haha!dier bg aku mop,n suh aku kunci pintu tandas uh dari dalam...yeayy!aku masuk je dlm toilet uh.aku melompat2,pasang laguu.berdansa aku kat dlm uh,haha!sronok jd cleaner weyhh..sumpah bersih n harumm giler tandas uh pas aku bersih en,mane tak ye.,aku rembat ambi pure kat bilik air mak aku..kakakakaka.aku just bersihkan tandas perempuan je.laki?nope!jgn harap!geli mat mat mat.haha!
mase aku kerja kat petronas,sahabat2 yg telah berjaya melawat aku ialah mira mirae,pika jakpo dan wayau!and,,tak lupe jugee..my sbff!cik baihaqi kuu :DDD  <333
x expect kay dier akn dtg..sayang kamu la pakcik!haha!
kayy,thats all.nnty aku storyy lagy yaw..chowww!

p/s:Al-Fatihah kpd Izwan Pilus yang telah kembali ke rahmatullah semalam.semoga rohnya dicucuri rahmat.Amin.
;'(
]

No comments: